Menu Kapcsolat

Hetedik alkalommal újra itt a JCDecaux ikonikus pályázata, az Álljon meg egy novellára!

„A történetek összekötnek minket, a történetekben találkozhatunk” – így szól a JCDecaux hetedik alkalommal meghirdetett Álljon meg egy novellára! pályázatának idei szlogenje.

A Libri támogatásával megvalósított irodalmi versenyre ezúttal tematikus megkötés nélkül várják az alkotásokat a szervezők április 30-ig. Ismét visszatér az ország kedvenc novellapályázatával a JCDecaux, hogy a nyertes alkotásokkal elárasszák a legforgalmasabb nagyvárosi busz- és villamosmegállók plakátfelületeit.

A citylightokon publikált rövid novellák az elmúlt évek alatt számtalan ismeretlen szerzőt juttattak hírnévhez, és még annál is több tömegközlekedéssel utazót láttak el értékes olvasmányokkal. A nyertes novellákból készült már podcast, színdarab, válogatáskötet, kiterjesztett valóság alapú játék, és még zsebre tehető kupon is a legszebb idézetekkel. A hagyományt folytatva a jelentkezők idén is minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelmű, tetszőleges témájú novellával nevezhetnek. A húsz nyertes pályázó lehetőséget kap arra, hogy több millió ember előtt publikálja az alkotását, és ezzel mások életére is hatással legyen. A zsűrizésben idén részt vesz a Libri marketing és kommunikációs igazgatója, Ludvig Orsolya is, aki több platformon is felhívta már a figyelmet az olvasás jótékony mentális és fizikai hatásaira: „Tudományos adatok igazolják, hogy az olvasás jelentősen hozzájárul a mentális egészségünk megőrzéséhez.

Már napi 20 perc is közel 70%-kal csökkentheti a stresszt, ezért is hoztuk létre a 20 perc könyvklubot, melyben beleolvasási lehetőséget adunk hosszabb művekbe, ezzel is inspirálva az olvasókat.

A novella olyan műfaj, mely közelíti a 20 percnyi olvasást, így számunkra lelkesítő, hogy az olvasásra buzdítás mellett most írásra is ösztönözhetjük az alkotó kedvvel megáldottakat. Külön öröm, hogy fiatal tehetség kategóriát is létre hozhattunk, támogatva ezzel a feltörekvő pályakeresőket.”

A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan Grecsó Krisztián József Attila-díjas író, aki Vecsei H. Miklós színművésszel és Jamniczky Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával jelöli ki a nyerteseket. „A elmúlt évek alatt többször tapasztaltuk zsűritársaimmal, hogy a legjobb történetek sokunk számára ismerős élethelyzeteket mutatnak be, és azokra alternatív megoldásokat, útvonalakat és pozitív példákat kínálnak” – mondja Jamniczky Tímea – ”idén ezért az összekapcsolódás lett a pályázat hívószava, hiszen a JCDecaux-nál évek óta fontosnak tartjuk, hogy a hirdetői felületeinkkel hozzájáruljunk egy elfogadóbb, egymásra jobban odafigyelő városi közösség létrejöttéhez, és teret adjunk a társadalmi értéket teremtő kezdeményezéseknek.” A fődíjas alkotás 300 000 forintban részesül. Idén először a 25 év alatti felfedezetteket is díjazzák: a Libri fiatal tehetség különdíjasa 200 000 forintot nyerhet.

További részletek a pályázat weboldalán: novella.jcdecaux.hu

***

Az idén 60 éves JCDecaux fenntarthatósági törekvéseit tekintve messze felülmúlja saját iparági átlagát. A vállalat évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmaz, amelyekkel érdemben csökkenthető a zöld lábnyoma, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról vagy a természetbarát anyagok használatáról. A vállalat több éve fedezi teljes energiafogyasztását megújuló energiából, így 2017 és 2022 között több mint 62 százalékkal mérséklődött a szén-dioxid-kibocsátása, és az újrahasznosítás terén is előrébb tart.

Az Álljon meg egy novellára! kortárs irodalmi pályázatra az elmúlt évek során összesen közel 20.000 (pontosan 19.300) novella érkezett.

Az Álljon meg egy novellára Spotify csatornája: https://shorturl.at/pJ389

További információ: Benes Beáta, beata.benes@next9.hu

Téma: Sajtóközlemény