Amikor Jean-Claude Decaux 1964-ben megépítette az első utasvárót, amely egyszerre volt funkcionális utcabútor és hirdetési felület, egyetlen cél lebegett a szeme előtt: hogy mindenki jól járjon - a városlakók, a hirdetők, és az önkormányzat egyaránt. Samu Tímea és Szelei Szilárd, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatói azóta is ezt a vezérfonalat követik.

Minőségi szolgáltatásaink révén azt kívánjuk elérni, hogy fenntarthatóbb, vonzóbb és korszerűbb városok alakuljanak ki, mindezt a hirdetésekből finanszírozva. Budapest csodálatos város, de sajnos több szempontból is el vagyunk maradva Bécshez, vagy épp Prágához képest” – vélik a világelső outdoor médiavállalat magyarországi tagjának vezetői.

Samu Tímea és Szelei Szilárd szerint mindkét régiós fővárosban sokkal több konkrét lépést tettek a városi összkép javítására, a vizuális szennyezettség csökkentésére. Példának ott vannak a letisztultabb kültéri bútorok, digitális eszközök, integrált eszközök egész sora teszi ezeket a városokat egységesebbé és élhetőbbé.

Mióta a JCDecaux Magyarországon van, jelentős fejlesztések indultak el, melyek egyik fontos pillére Budapest és a megyeszékhelyek összes utasvárójának megújítása. „Emellett sok fejlesztési projekt van a tarsolyunkban, rajtra készen állunk, hogy nekiugorhassunk a megvalósításuknak. A know-how itt van a kezünkben, mi vagyunk a kivitelezők, a karbantartók és a finanszírozók” – mondják a „misszióról”.

A reklámfelületek értékesítésének minden kockázatát a JCDecaux vállalja. A hirdetők azzal, hogy ezeken az utcabútorokon hirdetnek  „crowfounding” jelleggel hozzájárulnak a városok szebbé tételéhez. Egy-egy projekt az önkormányzatnak ezáltal nem kerül sem energia-, sem pedig anyagi befektetésébe.  Stratégiai együttműködést ajánlunk a városoknak, hogy innovatív, integrált és digitális eszközökkel élhetőbbé tehessük környezetünket. Lényegében, Magyarországon is minden adott ahhoz, hogy gyors és látványos fejlődést lehessen elérni.

Mindenki azt szeretné, ha a városaink is Smart City-k (okosváros) legyenek, de talán azt kevesen tudják, hogy ehhez először az utcán, közösségi közlekedési tereken és a bevásárlóközpontokban az utcabútoroknak  (utasváró, automata toalett, kiosk, kuka, pad, kerékpártároló stb) kell megépülniük. „Úgy is mondhatnánk, hogy ezek az out-of-home eszközök jelentik a hardware-t, amire, ha nem működik megfelelőképpen, nem lehet rátölteni a Smart City software-t.

Mi azon dolgozunk, hogy először a hardware funkcionalitásában és minőségében tökéletes  legyen, majd a software-t telepítsük ezeken az eszközökön. Sokan abban tévednek, hogy bármilyen hardware alkalmas arra, hogy smart city megoldásokat telepítsenek rájuk” mondják a szakemberek.