Menü Kapcsolat

Tömegkommunikáció – Releváns lehetőség az üzenetek közvetítésére

A technológiai fejlődés eredményeként a hirdetési közegek és a célközönségek egyre inkább szétaprózódnak. A kültéri hirdetések (OOH) továbbra is jelentős részesedéssel rendelkeznek, és lehetővé teszik nagyméretű célközönségek gyors és hatékony megszólítását. Az OOH egyre változatosabb megoldásai még tovább bővítik a lehetőségeket a márkaépítés terén. A hirdetések folyamatos és rendszeres üzenetközvetítésre képesek, így pontosan akkor juttathatják célba ügyfeleink üzeneteit, amikor a fogyasztó vásárlási döntések meghozatalára készül.  
 

Népszerű helyszínek – A „wow”-faktor

Az áttörés elérése, a célközönség érdeklődésének felkeltése és fenntartása a zajos és zsúfolt városi környezetben az egyik legnagyobb kihívás a hirdetők számára. A JCDecaux világszerte kiemelkedő kampányhelyszíneket biztosít, amelyek a „wow”-faktor segítségével még emlékezetesebbé teszik a márka üzeneteit. Hirdetési felületeink forgalmas helyszíneken való elhelyezésének köszönhetően azok felkeltik a célközönség érdeklődését és pozitív érzelmi reakciót váltanak ki. Mindezek hozzájárulnak a termék vagy a márka emlékezetességéhez és vonzerejéhez.
   

Népszerű helyszínek – Világszerte

A JCDecaux hat kontinens több mint 75 piacán kínál hirdetési lehetőséget a világ legnagyobb, legdinamikusabb és legnépesebb városainak népszerű helyszínein. Legyen szó New Yorkról, Sydney-ről, Londonról vagy Cape Townról, a JCDecaux a felületek elsőrangú elhelyezése és a hálózat jelentős lefedettsége révén növeli a márka népszerűségét.

75+ ország világszerte
4.435 város világszerte
400+ millió megszólított fogyasztó naponta

A KÜLTÉRI HIRDETÉSEK HATÉKONYSÁGA

HOSSZÚ ÉS RÖVID TÁVÚ STRATÉGIÁK VISZONYLATÁBAN


Legújabb, Hosszan és röviden című kiadványukban Les Binet, az adam&eve DDB kommunikációs vállalat hatékonysági igazgatója és Peter Field, neves marketingszakértő, feltárták a hosszú és rövid távú hirdetési stratégiák egymáshoz való viszonyát.
 

Egy a kültéri hirdetések hatékonyságáról szóló konferencián kimutatták, hogy az OOH mind a hosszú, mind a rövid távú hirdetési stratégiák esetében értékes közegként szolgál.

Les Binet és Peter Field Hosszan és röviden című tanulmányukban megállapították, hogy a márkák egyre többször használnak nagyon rövid időszakokat (kb. 6 hónapot) lefedő online mutatókat a teljesítményértékelés fő mérőszámaiként – ennek pedig a hosszú távú siker tekintetében jelentős következményei vannak. A tanulmány bizonyítékokkal alátámasztott javaslatokat tesz arra, hogyan közelítsék meg a márkák a hirdetési beruházásaikat, és egy fontos új területet is tárgyal: hogyan változnak egy adott kampány eredményei az idő függvényében. Binet a reklámtevékenység célját két szempontból elemzi: (A) a marketing-megközelítés és (B) a fogyasztó reakciója. Mindkét esetben megtalálható a középút a reklámiparban, azonban Binet ennél tovább megy és bemutatja az OOH hatékonyságát mindkét szempont szerint, illetve megállapítja, hogy az OOH jelenti a tökéletes megoldást mindkét szempont különböző igényeinek hatékony kielégítésére.

A reklámtevékenység marketing megközelítése

A marketing kettős célt szolgál a reklámtevékenység során: az eladások számának növelését és a márkaépítést. Az előbbi egy rövid távú folyamat, amely azokat a fogyasztókat célozza meg, akik az adott helyen és időben vásárolni kívánnak, és vásárlási szándékot igyekszik kiváltani bennük. Az utóbbi egy hosszú távú folyamat, amely a márkáról való tájékoztatás vagy a márkával való kapcsolat megerősítése révén célozza meg azokat a fogyasztókat, akik az adott időpontban még nem kívánnak vásárolni. Az eladások számának növelését célzó megoldások arra biztatják a fogyasztókat, hogy az adott helyen és időpontban vásároljanak, ezáltal rövid távú fellendülést eredményeznek az eladott termékek számában, azonban nem eredményeznek hosszú távú növekedést vagy a vásárlók hűségét. Ezzel szemben a márkaépítés hosszabb távú árbevétel-növekedést tesz lehetővé azáltal, hogy a fogyasztók hűségét és a márkához való kötődését erősíti meg, ami csökkenti a fogyasztók árérzékenységét az adott termék viszonylatában.
 
A fogyasztó reakciója a hirdetésekre

Binet a márkák és a hirdetések, illetve a fogyasztók viszonya tekintetében Daniel Kahneman Gyors és lassú gondolkodás című könyvét idézi. Kahneman könyvének központi tézise az ellentét a gondolatok két kiváltó oka között, amelyek az egyén döntéseit befolyásolják és amelyeket a könyv 1. rendszernek és 2. rendszernek nevez.

Az 1. rendszer az agy gyors, ösztönös része, amely érzelmek alapján hoz döntéseket. Ez teszi ki agyunk nagyobbik részét és olyan feladatokért felel, mint a reflexek és a rövid távú döntéshozatal. A 2. rendszer a racionálisabb és a személyiség által nem befolyásolt rész. Ez agyunk egy kisebb és óvatosabb része, amelynek hosszabb időre van szüksége a döntések meghozatalához.
 
Az 1. rendszer jellemzően jobban reagál az érzelmekre alapuló hirdetésekre, míg a 2-ra. az ésszerű tényeken alapuló hirdetések hatnak. 

A marketingmegközelítés és a fogyasztók reakciójának egyesítése az OOH-hirdetésekben

Binet szerint a profit maximalizálása érdekében a márkáknak hirdetési költségvetése 40 százalékát a rövid távú, az eladások számának növelését célzó stratégiába, míg 60 százalékát a márkaépítést célzó stratégiába kellene fektetniük. A fenti állítás vonatkozásában az OOH kiváló megoldást jelent a márkaépítésre, de az eladások számának növeléséhez is elengedhetetlen. A legtöbb fogyasztót elérő közegként (Forrás: 5. IPA érintkezési pontok) az OOH lehetővé teszi a márkák számára, hogy mind a meglévő, mind leendő fogyasztóikat, illetve az impulzusvásárlókat és a visszatérő vásárlókat is megcélozzák. Az eladások számának növelése vonatkozásában egy vonzó megjelenésű termék esetében az 1. rendszer érzelmi alapon a termék megvásárlásának vágyát közvetítené, míg a 2. rendszernek olyan tényszerű adatokra lenne szüksége a döntéshozatalhoz, mint a termék ára és az árusítás helye.

Az eladások számának növelése OOH-hirdetésekkel

Az OOH egyik előnyös tulajdonsága, hogy képes az értékesítés helyéhez, a szupermarketekhez, bevásárlóközpontokhoz, városközpontokhoz közel, illetve a vasútállomásokon vagy a repülőtérre vezető út mentén megjeleníteni üzeneteit, így a fogyasztókat a megfelelő helyen és hangulatukban képes megszólítani.
 
A márkaépítés példájában az 1. rendszert főleg érzelmeket közvetítő üzenetekkel és vizuális elemekkel céloznánk meg, hogy a fogyasztó mélyebb kapcsolatot építhessen ki a márkával és annak identitásával. Ez a megoldás erősebb és mélyebb kötődést eredményez a márkához, illetve egy az ártól független, a márka termékeinek megvásárlására irányuló vágyat kelt. A 2. rendszernek rendkívül erős, racionális adatokra lenne szüksége – például, hogy „B” márka termékei kevesebb pénzért jobb minőséget nyújtanak, mint „A” márka termékei –, hogy az 1. rendszer által az „A” márkával kialakított mély és hosszú távú kötődést felülmúlja.

Márkaépítés OOH-hirdetésekkel

A rendkívül nagy számú stratégiai helyszín mellett az OOH egyedi és hatásos formátumokat is használ, amelyek a még megnyerőbb kampányok érdekében teret adnak a kreativitásnak és a rugalmasságnak.
 
Márkaépítés határok nélkül

Márkaépítésnek ma már az országhatárok sem jelentenek akadályt. A JCDecaux, a kültéri hirdetésekkel foglalkozó legnagyobb vállalat több mint 60 országban kínál lehetőséget a nemzetközi kampányok megvalósítására, így képes egy egységes üzenetet számos különböző piacra eljuttatni.

A JCDecaux által kínált számos formátum és helyszín segítségével minőségi, célzott kampányok biztosíthatók és a kulcsfontosságú célközönségekkel helyi, nemzeti vagy nemzetközi szintű kapcsolatok is kiépíthetők. Keressen meg minket, hogy többet is megtudhasson a nemzetközi márkaépítés lehetőségeiről!

Forrás: Hosszan és röviden
 
 

A FOGYASZTÓK MEGNYERÉSE 

Mélyebb márkakapcsolatok kiépítése – Fogyasztói elkötelezettség

A városok lakossága továbbra is növekszik, és a lakosok egyre több időt töltenek az otthonaikon kívül, ezért a kültéri hirdetések (OOH) továbbra is olyan egyedi csatornát jelentenek, amely valós idejű interakciót tesz lehetővé, illetve a márkák számára lehetőséget biztosít a fogyasztók megszólítására.
  

Megfelelő időben, a megfelelő helyen – Tartalmas kommunikáció

Az OOH híres arról, hogy gyorsan képes ismertséget szerezni egy-egy márkának. Mivel az  emberek egyre több időt töltenek az otthonukon, illetve a munkahelyükön kívül, az OOH- hirdetéseknek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a márkák olyan időpontokban szólítsák meg fogyasztóikat, amikor a leginkább nyitottak a kommunikációra.

A márkák célcsoportjai az OOH-környezetben figyelmesek és fogékonyak, és a kimutatások szerint az OOH-hirdetéseket a városi látkép pozitív részének tekintik. Ezekben az aktív terekben végbemenő interakció emlékezetesebb lesz, és ez a márka jobb megítélését és a kétirányú párbeszédet is eredményezheti.
Az utcánk unalmasabb és szomorúbb lenne a reklámok nélkül. Megkérdezett lakosJCDecaux - Városi megoldások
 

Valódi jelenlét – A mindennapi utazás része

Csak az OOH képes lehetőséget biztosítani a márkák számára, hogy ténylegesen jelen legyenek ugyanabban a környezetben, ahol a fogyasztó is tartózkodik, ez pedig utat nyit a valódi interakció és párbeszéd előtt. Az OOH gondoskodik róla, hogy a márkák valóban jelen legyenek a városi lakosság életében. A JCDecaux ezeket a lehetőségeket emlékezetes élményekké változtatja a célközönség szemében, amellyel elnyeri a fogyasztók bizalmát és arra ösztönzi őket, hogy beszéljenek a márkáról.
  

Tartalmas üzenetek – Nyitott célközönség

Az aktív terekben az OOH-hirdetésekre nem mint kellemetlenségre gondolnak a fogyasztók, hanem mint a város látképének egyik kellemes részére, ami az utcákat érdekesebbé teszi és kapcsolatot teremt a járókelők és a város között. Mivel az üzenetek célzottak és valódi tartalommal bírnak, a városi emberek úgy érzik, hogy pozitívan járulnak hozzá mindennapjaikhoz.
 

A CÉLKÖZÖNSÉG ELJUTTATÁSA AZ ÉRTÉKESÍTÉSI HELYRE


Az üzletekben, mobiltelefonnal vagy az interneten történő vásárlások elősegítése.

Mivel az emberek egyre több idő töltenek az otthonaiktól távol, az OOH lépett elő azzá a hirdetési felületté, amely a leghatékonyabban éri el őket, amíg az aktív terekben tartózkodnak. A márkaüzenetek átgondolt időzítése és elhelyezése révén az OOH-hirdetések képesek a célközönségeket az üzletekben, illetve a mobil- és internetes vásárlás esetén is az értékesítés helyére irányítani.
Tartalmas üzenetek – Az értékesítés helyén

Ahogy egyre több időt töltünk az otthonunktól távol, az aktív terek mindennapjaink egyre fontosabb részévé válnak. A fogyasztók munkába, a boltokba, hazafelé vagy a különböző szabadidőprogramok helyszínei felé menet az aktív terekben tartózkodnak.

Ma már az utca is az értékesítés helyének tekinthető és a fogyasztók folyamatosan keresik a megalapozott döntések meghozatalához szükséges információkat. Ezt nevezzük az „utolsó hatékony felületnek”. Vásárlási döntéseik meghozatala előtt a fogyasztók figyelmesebbek és nyitottabbak a márkák vizuális és egyéb üzeneteire. A figyelemfelkeltő OOH-kampányok üzenetei segítségével a célközönségek az üzletben található, illetve a mobiltelefonos vagy internetes értékesítési helyek felé irányíthatók, a döntéshozás előtti pillanatokban.
 

Az üzletek népszerűsítése – Az utolsó hatékony felület kiaknázása

Mivel az OOH-megoldások szinte minden városi környezetben jelen vannak, az OOH- hirdetések valóban magával ragadó médiaélményt képesek nyújtani és kiváló vásárlásra ösztönző hatásaik régóta ismertek. A tartalmas üzenetek közvetítését lehetővé tévő közelségérzékelők és jeladók jelentős méretű célközönségeket képesek a megfelelő helyen és időben megszólítani, így páratlan lehetőséget kínálnak az üzletek népszerűsítésére. Az OOH valóban kiaknázza az utolsó hatékony felület lehetőségeit a fogyasztók bevásárló útjai során. 
 

A mobiltelefonos és internetes vásárlás népszerűsítése – A célközönségek megszólítása menet közben


A mai városi emberek okostelefonjaik és táblagépeik segítségével folyamatosan csatlakoznak az internetre. Bár a mobilmegoldások lehetőséget kínálnak a márkák számára, hogy közvetlenül a fogyasztókhoz juttassák el üzeneteiket, a figyelmükért jelentős harcot kell vívniuk az egyre sokszínűbb médiakörnyezetben.

A fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy folyamatosan időszerű és tartalmas üzeneteket kapjanak és az OOH egyedi helyzete révén képes a fogyasztó útja során egy megfelelően kiválasztott helyen felkelteni az érdeklődését. Az OOH a legjelentősebb olyan közeg, amely a mozgásban lévő járókelőket is képes megszólítani. Ez lehetőséget nyújt a márkák számára, hogy tartalmas üzeneteiket akkor és ott juttassák el célközönségükhöz, amikor a fogyasztók számítanak rájuk és a leginkább nyitottak azokra.

Az OOH-megoldásokat mobiltelefonos és internetes tartalmakkal ötvözve hozzáférést engedhetnek azokhoz a személyre szabott és hasznos információkhoz, amelyekre a fogyasztónak az adott pillanatban szüksége van. Azok a hirdetők, amelyek megértik, hogy a fogyasztónak az adott időpontban mire van szüksége, az OOH segítéségével exponenciálisan megnövelhetik márkaüzeneteik hatékonyságát.
 

A MÁRKAKOMMUNIKÁCIÓ CÉLZÁSA


Időpont és helyszín alapján célzott üzenetek

Az OOH egyik fő erőssége, hogy a fogyasztó útja mentén található legfontosabb érintkezési pontokon is jelen van. Akár célzott hálózatok, akár dinamikus tartalmak alkalmazásáról van szó, a JCDecaux segít a márkáknak üzeneteiket a fogyasztó útjának adott időpontjához és helyszínéhez igazítani és így egy mélyebb kapcsolatot kiépíteni a fogyasztó és a márka között.
 

Jelenlét a megfelelő helyen – Az üzenet megfelelő időpontban való közlése

Hála az OOH-megoldások elterjedtségének a városokban, a márkák rendszeres jelenlétet alakíthatnak ki a városi célközönség életének főbb érintkezési pontjain. Az OOH-hirdetések hozzájárulnak a városi környezet kellemesebbé és tartalmasabbá tételéhez. A célközönség számít a márkák üzeneteire az OOH-terekben. A vasútállomásoktól a repülőterekig a különböző célcsoportok örömmel látják az érdekes és tartalmas márkaüzeneteket.

Az OOH tökéletes eszközt jelent a cégeknek, amellyel jelentőségteljes kapcsolatokat építhetnek ki a célközönségükkel az aktív terekben. A fogyasztók adott helyszínekhez és időpontokhoz köthető szükségleteinek megértése révén a márkák tartalmas üzeneteket közvetíthetnek a fogyasztónak és mélyebb kapcsolatokat építhetnek ki velük.
 

Célzott hálózatok – Nagymértékű lefedettség


A magas városi lefedettség mellett az OOH pontosan képes a márkakommunikációt az adott célközönséghez és környezethez illeszteni. Legyen szó luxuscikkeket vásárlókról Budapest belvárosában vagy fiatalokról üzletközpontokban, a JCDecaux egyéni hálózatokat kínál, amelyek gondoskodnak az üzenetek pontos eljuttatásáról a megfelelő célcsoporthoz a megfelelő időben.
  

Rugalmas és dinamikus – Tartalom, amely alkalmazkodik a célközönség igényeihez


A digitális kültéri (DOOH) hirdetések jövőbeni bevezetésük után a következő lépést testesítik meg a legrégebbi hirdetési közeg fejlődésében. A digitális megoldások jelentősen megnövelik az OOH-hirdetések rugalmasságát és egyúttal valódi kapcsolatot építenek ki a célközönséggel. Mivel a DOOH részeként szinte bármilyen típusú adatfolyam felhasználható, ez a közeg rendkívül rugalmas és célzott üzenetek közlésére is képes. Digitális kijelzőink révén dinamikus, megnyerő tartalmakat tudunk majd közvetíteni a megfelelő időben a megfelelő célközönség számára.