Menü Kapcsolat

BEMUTATKOZÁS – amit tudni érdemes a JCDecaux vállalatról


A JCDecaux a világ vezető outdoor média vállalata, mely világszerte több mint 70 országban folytat üzleti tevékenységet, ezen belül 3700, tízezer főnél nagyobb létszámú lakossággal rendelkező városban van jelen. Kiemelt, forgalmas helyeken található hirdetési felületeivel világszerte 340 millió embert ér el naponta.

Magyar leányvállalatával egyetemben mindamellett, hogy az out-of-home média iparágában a legmagasabb színvonalat biztosítja a hirdetőeszközök területén, a JCDecaux nagy hangsúlyt fektet a kreatív, egyedi ügyféligények megvalósítására is. Az innovatív utcabútor megoldások terén úttörő szerepe van, melyet folyamatos fejlesztésekkel és megújuló, jövőbe tekintő technikai megoldásokkal igyekszik fenntartani.

A mára már több mint 12.000 embert foglalkoztató vállalatot Jean-Claude Decaux alapította 1964-ben. A családi vállalkozásként induló, francia cég mára világelsővé vált az utcabútorok (480.400 city light felület) és a tömegközlekedési hirdetések területén. Több mint 145 repülőtéren, illetve több mint 276 metró, busz, vonat és villamos vonalon van jelen világszerte (379.000 hirdetési felület).

Európában 191.000 óriásplakát felületével piacvezető az iparágban. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben (több mint 211 ezer felület), valamint Latin-Amerikában (30 ezer felület) is piacvezető outdoor médiaszolgáltató.

Mindemellett önkiszolgáló biciklikölcsönző rendszerével is élen jár a világban.

2014-ben 50 éves jubileumát ünneplő vállalat 2016-os árbevétele 3.393 millió euró volt, míg 2017-ben várhatóan ez tovább növekszik.

Ezt a sikertörténetet 2012 decemberében a JCDecaux elhozta Magyarországra is, amikor felvásárolta az EPAMEDIA Hungary Zrt.-t.
 

Az utcabútorok területén a folyamatos beruházások az árbevétel egyenletes növekedését eredményezték. A kereskedelmi kampányok száma növekedett az előző évekhez képest, ami által az vállalat eszközeinek kihasználtsága is emelkedett. Sok új ügyfél jelent meg az out-of-home piacon, elsősorban a kis-és középvállalati szektorból. Fentieknek köszönhetően a JCDecaux Hungary 2014-es nettó árbevétele megközelítette a 2009-es árbevételi szintet, míg az eredmény hatalmas veszteségből stabil nyereségbe fordult át. A magyar leányvállalat pénzügyileg is stabilan működő, piacvezető outdoor médiavállalattá vált.

2013-ban a JCDecaux Budapest város utcabútorainak karbantartási és takarítási projektjét további beruházásokkal tette még hatékonyabbá. Saját, általuk oktatott szervezeti egységet hoztak létre, akik kizárólag a főváros utcabútorainak takarítását és karbantartását végzik annak érdekében, hogy szolgáltatásiakat a Párizsban, Bécsben, Prágában vagy Sydneyben alkalmazott legmodernebb színvonalra emelhessék. A vállalat járművei folyamatosan járják Budapest utcáit a szükséges takarítási és karbantartási munkálatok elvégzése érdekében. Ez is mutatja, hogy a JCDecaux Hungary elkötelezett a város fejlődése iránt, és ennek keretében támogatja a tömegközlekedés fejlődését és egy tiszta városkép fenntartását.
 

Az out-of-home a televízió és online médiumok mellett az egyetlen olyan médiatípus, melyben a bizalom továbbra is töretlen, sőt használata a legjelentősebb márkák körében tovább növekszik. A JCDecaux kihasználva azt a tényt, hogy a multinacionális cégek számára egyre fontosabb, hogy kitűnjenek a tömegből, innovatív out-of-home megoldásokkal garantál tömeges elérést. Az outdoor médiát integrált megoldásokkal igyekeznek (pl. mobil alkalmazások, NFC, kuponok, wifi) még vonzóbbá tenni a fogyasztók és a hirdetők számára egyaránt, mely együttesen eredményezi a stabil, fenntartható növekedést.
 

Globális jelenlét